T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / ÇARŞAMBA - Zübeyde Hanım Anaokulu

2024 Teklif Çağrısı Dönemi Erasmus Okul Eğitimi Akreditasyonu Konsorsiyum Üyesi

Erasmus Akreditasyonu, okul eğitimi alanında sınır ötesi değişim ve işbirliğine açılmak isteyen kurum/kuruluşlar için bir araçtır. Erasmus Akreditasyonunun verilmesi, başvuru sahibi kurum/kuruluşların kendilerini geliştirmek için yüksek kaliteli hareketlilik faaliyetlerini uygulamak amacıyla bir plan hazırladığını teyit etmektedir. Erasmus Planı adı verilen bu plan Erasmus Akreditasyon başvurusunun önemli bir parçasıdır. Kurum/kuruluşlar akreditasyon başvurusunda bulunduklarında, sunmuş oldukları detaylı Erasmus Planı çerçevesinde uygunluk, hedefler, faaliyetler ve yönetim kapasitesi açılarından değerlendirilecek, akreditasyon almaya hak kazandıktan sonra ise hibeye erişimleri uzun süreli ve daha kolay bir başvuru yöntemiyle gerçekleşecektir.

 

Bir kurum/kuruluş, Erasmus Akreditasyonu için yetişkin eğitimi, mesleki eğitim ve okul eğitimi alanlarının her birine bir kez başvuru sunabilir. Birden fazla alana başvuru yapmak isteyen kurum/kuruluşların o alanda da faaliyet göstermesi ve her alan için ayrı bir başvuru yapması gerekmektedir.

 

Erasmus Akreditasyonunun genel hedefi; Avrupa öğretim ve öğrenim boyutunun güçlendirilmesi amacıyla içerme, çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerinin teşvik edilmesi ile Avrupa mirası ve çeşitlilikteki zenginlik hakkında bilgi edinmek ve Avrupa genelinde profesyonel ağların geliştirilmesini desteklemektir.

 

Okul Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonunun özel hedefleri:

 

Okul eğitiminde öğretme ve öğrenme kalitesini artırmak için;

 

  • Öğretmenlerin, okul idarecilerinin ve diğer okul personelinin mesleki gelişiminin desteklenmesi,
  • Yeni teknoloji ve yenilikçi yöntemlerin eğitimde kullanımının teşvik edilmesi,
  • Dil öğrenimi ve dil çeşitliliğinin geliştirilmesi,
  • İyi uygulamaların paylaşılması ve aktarılmasının desteklenmesi
  • Okulların sınır ötesi değişim ve işbirliğine girme kapasitelerini artırıp, yüksek kalitede hareketlilik projeleri yürütülmesi,
  • Öğrenme hareketliliğinin okul eğitimindeki herhangi bir öğrenci için gerçekçi bir olasılık haline getirilmesi,
  • Öğrenci ve personelin yurt dışındaki hareketlilik dönemlerindeki öğrenme çıktılarının tanınmasının teşvik edilmesi yoluyla Avrupa Eğitim Alanının oluşturulmasına katkıda bulunmaktır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2024 - Güncelleme: 26.02.2024 10:53 - Görüntülenme: 17
  Beğen | 0  kişi beğendi