Zübeyde Hanım Anaokulu "önleyici ve gelişimsel temelli" rehberlik hizmetleri sunulur. Buna göre temel amaçlarımız şu şekilde sıralanabilir:
- Öğrencileri tanıma ve izleme çalışmaları yapmak.
- Öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini izlemek, değerlendirmek ve desteklemek.
- Olumlu ve gerçekçi benlik gelişimin sağlanmasına destek olmak.
- Problem çözme becerisinin kazandırılmasına destek olmak.
- Sağlıklı iletişim becerisinin kazandırılmasına yardımcı olmak.
- Anne - babaların gereksinim duyduğu konularda rehberlik hizmeti sunmak.
- Uyum ve davranış sorunlarının önlenmesi ve çözümü konusunda çalışmalar yapmak.
- Yaşamın zorlukları ve krizleri ile başa çıkma becerilerinin kazandırılmasına katkıda bulunmak.
- Duyguların tanınması, duyguların ifade edilmesi becerilerinin kazandırılması çalışmalarına katkıda bulunmak.
- Çocuğun kendini tanıması sürecine katkıda bulunmak.
Genel İlkeler
- Tüm çocuklara yönelik çalışmalar yapmak.
- Çocukların etkilenmesine neden olmamak ve izin vermemek.
- Çocukların sağlıklı ve güvenli bir kişilik kazanmalarını önemsemek.
- Bireyin bir bütün olarak gelişmesini önemsemek.
- Gizlilik ilkesini ve mesleki etik kurallarını ön planda tutmak.
- Rehberlik ve psikolojik hizmetlerin sürekli olmasını gözetmek.
Hizmet Kategorileri
- Öğrencilere yönelik çalışmalar
- Ailelere yönelik çalışmalar
- Öğretmenlere yönelik çalışmalar
- Kurumun gelişmesine yönelik Ar-Ge çalışmaları
Kullanılan Araçlar ve Yöntemler
- Sınıflarda sistematik gözlemler ve anekdotlar
- Test, ölçek ve envanterler
- Grup çalışmaları
- Aile işbirliği
- Aile ile geribildirim ve değerlendirme görüşmeleri
- Oyun